kopperssuidafrika.reismee.nl

hop on hop off

ik loop alweer even achter maar de laatste paar dagen waren nogal volgepland,...op tweede kerstdag ben ik samen met lobke eerst naar de winkel van oom samie in stellenbosch gereden we hebben hier heerlijk even gesnuffeld daarna naar de spice route in de buurt van franschhoek daar hebben we ok gegeten (lunch) en vanuit daar naar de fairy vieuw waar ook genoeg te zien viel het regende veel en er was harde wind dus zoveel mogelijk binnen vertier gezocht achter in de middag weer naar "huis"

27 december, Eloise is vandaag weer onze gids en ze is al op tijd bij ons,we rijden naar kaapstad en parkeren onze auto ergens vervolgens gaan we op pad met de hop on hop off bus een bus met open bovenverdieping waarvoor je een bepaald bedrag betaald en die je langs bezienswaardigheden voert waar je dan in kan gaan,dit zit allemaal bij de prijs in.

wij gaan eerst naar kirstenbosch daar zijn de botanische tuinen wwar we heel veel hebben gelopen en ook geklommen ,lobke wilde de protea's zien en ja die waren hoog in de tuin dus omhoog want lobke gaf niet op !!

we hebben hier ontzettend veel bewonderd en ook een heerlijke lunch gehad,later zijn we naar birdsworld gereden met de bus,zoals de naam al doet vermoeden een park met heel veel soorten vogels ook hier voor lobke geen tijd genoeg maar om 4 uur toch weer de bus genomen,het werd druk in de kaap we rijden maar stapvoets met de bus richting het Waterfront,na een lange rit zijn we dan weer terug en gaan naar the cape wheel een groot reuzenrad ik ben ingestapt en pas toen merkte ik hoe hard het waaide!!!

maar goed het uitzicht was schitterend en we hebben enorm genoten ,omdat het al tegen zevenen loopt gaan we naar een restaurant om wat te eten met ons drietjes gezellig even gezeten en rust,...... daarna nog even door het overdekte centrum wat om half negen nog wel heel druk was,...een ijsje en dan op zoek naar de auto, vervolgens naar huis,waar we nog lekker even nazitten ,we nemen afscheid van Eloise want dit is onze laatste keer dat we haar zullen zien

zaterdag 28 december heel vroeg uit de veren en om 7 uur in de auto samen met vrienden van de familie vormen we een groep van 17 mensen in 4 autos we gaan naar een byzondere plek in de bergen althans dat was de bedoeling maar na een goed stuk sturen door de bergen met vele bochten en klimpartijen,komen we op het eind in een file te staan dit betekent niet veel goeds want er mag maar een bepaald aantal mensen naar deze plek per dag en wij dus niet,......omdraaien op een smalle weg met enerzijds een diepe afgrond en anderzijds een berg !!!!

goed eenmaal weer beneden op zoek naar een andere plek maar alle leuke koele plekken zitten enorm vol,logisch want de temparatuur is enorm tropisch,we besluiten naar het huis van 1 van de mensen te gaan en eenmaal daar luieren braaien en zwemmen in het zwembad achter in de middag naar huis en we zijn moe,moe van alles we hebben tenslotte bijna 3 uur gereden op zoek naar een plek en ook de warmte is heftig

vanavond weer heerlijk gegeten bij karen en npog even in de keuken bezig om mijn eigen gehaktrol met spinazie te maken alvast voor morgen!!

TOT DAN!!!!

Anneke Kuiper

Jan en Lobke, wat maken jullie veel mee daar. Geniet er van en zijn jullie nog niet verbrand???
We hebben hier voor ons doen, een vrij warme en groene kerst gehad 10 gr. Erg gezellig, 1ste dag zijn we bij John en de 2de dag zijn we bij Alex geweest. Wat was dat heerlijk, anders zitten wij met de feestdagen altijd vol met familie. Het was heerlijk om zo verwend te worden en zelf die zorg niet te hebben. Oud en Nieuw wordt weer ouderwets bollen bakken en familie over de vloer.
Het begint voor jullie al weer af te tellen, dus geniet met volle teugen. Gr Jan en Anneke.

Petra

Die Berg was best spannend als l ik dat zo hoor maar, dat is al gauw verder vergeten als je zo ver veel moois mee maakt...,
Allemaal erg genieten en wat een lieve lievemensen zijn er bij jullie dat goed voor zorgd heel veel plezier daar nog knuffel en een knus

DICK

Weer een mooi verhaal jan.lekker genieten met lobke daar.supper leuk dat je het allemaal met ons deel.des te meer jij ons verteld over het land dan hoef ik er niet naar toe.groete uit ottoland
ook van die kleine zwart/grijze boef

Truus, Dikkie en Monja

Jan en Lobke echt GENIETEN gaaf dat we jullie verhalen mee mogen beleven.
Blijf genieten en wij hopen jullie verhalen gewoon ook te horen.
Groetjes van ons 3tjes.

Henny doornbos

Hoi jan en lobke , fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben daar .en veel kunnen zien althans als het niet te druk is . Heerlijke lieve en gezellige mensen om je heen . Ja de warmte is een bijkomstigheid ,misschien komen jullie wel in echt winterweer terug ,dan kunnen jullie weer afkoelen. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb!, erg warm hier jongelui geniet verder van al het moois daar.gr.van uit weerwille