kopperssuidafrika.reismee.nl

cape vidal

vandaag 9 januari 2020 zijn we naar cape vidal gegaan een natuurgebied waar je met betaling van entreegelden in kan gaan,het is 1 lange weg van ongeveer 35 km met verschillende zijwegen waar je in kan rijden(zandpaden) met uitzicht punten rij er niet te hard want er kan van alles oversteken zo werden wij enorm verrast doordat er een olifant zomaar uit de bosje's kwam en voor onze neus de weg overstak,en weer verdween in de dichte bebossing,verder een groep zebra's en wat boksoorten (alles is hier bok!!)op de fotolijst zijn hiervan foto's te zien!!

we reden verschillende uitkijkpunten af en ik dacht even met mijn blote voeten naar boven te gaan door het zand ,...nou dat heb ik geweten het was een pad van maar 350 meter steil naar boven maar ik moest van nood mijn shirt uittrekken om op te staan voor pauzes dit zand was echt bloedheet !!! dat doe ik dus niet weer!

uiteindelijk kwamen we in cape vidal terecht waar de zee(Indische oceaan) flink te keer ging het water was heerlijk en we hebben enorm genoten op het strand en in het water.

op de parkeerplaats zagen we ineens behoorlijk wat apen die op toeristen afkomen ze zijn erg brutaal en voor je het weet ben je iets kwijt dus oppassen geblazen ik heb wat moie foto's van ze kunnen maken,op de terugreis hebben we de zijtakken gelaten voor wat het was en lekker rustig de hoofdweg terug waar we nog genoeg zagen ,het was gelukkig iets afgekoeld want de heenweg was enorm warm en zweten

terug bij de lodge ben ik even op pad gegaan voor wat informatie ik kwam er niet uit dus morgen maar weer kijken,eind van de middag rijden we naar een soort looppad van hout(soort lange steiger) ik wist dit nog van de vorige keer dat ik hier was want als je hier geluk hebt zie je de krokodillen,maar het werd al schemerig ,we hadden een eind gelopen maar mykkie wilde terug ze was bang dat er een nijlpaard og krokodil uit het water zou kunnen komen en eigenlijk heeft ze gelijk we lopen in een gebied waar veel van deze beesten zijn maar deze nuchtere hollander kent dat gevaar niet,ze zei je kan er niet tegen lopen jan ze zijn altijd sneller !!!!

we gaan naar de ski boat club een restaurant vlakbij,het is er enorm druk en we hebben ongeveer een half ur gewacht voor een tafel maar helaas het was al half 8 en we wilden graag eten dus dan maar wat anders en een reservering voor morgen gemaakt,we belanden bij john dory's ook druk maar heel gezellig hier lekker gegeten en daarna rond 10 uur terug bezig met mijn foto's en einde dag weer !!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!