kopperssuidafrika.reismee.nl

afscheid van de kaap

vandaag  gaan we  de kaap verlaten,maar eerst met onze vrienden  een ontbijt genieten bij een leuk tentje, en nog even rondwandelen,vervolgens nemen we afscheid  en ik rij met lobke naar kaapstad waar we nog even door de  Bo-kaap rijden (district 6)

leuk voor lobke om dit ook eens te zien de gekleurde huizen in dit stadsdeel

we rijden dan naar de autoverhuur en leveren de auto daar in ,iemand van deze firma brengt ons vervolgens naar de luchthaven

inchecken en  vliegen  naar johannesburg de vlucht verloopt prima en ik ontmoet onderweg leuke mensen we hebben op bijna dezelfde plaats vakantie gevierd en ook onze eindbestemming is bijna gelijk we spreken af om deze week samen een potjie kos te maken ,Afrikaners zijn zeer gastvrij  maar dat wist ik al jaren en ik geniet ervan om in het afrikaans met ze te praten

op de luchthaven van joburg  halen frikkie en livina ons op we rijden naar hun huis en instaleren ons opo de kamers die voor ons zijn klaar gemaakt

's avonds even wat boodschappen doen want mijn yoghurt is  op en daarna samen een ijsje halen en langs de KFC voor een beker junkfood

voor morgen zijn er nieuwe plannen maar dat komt nog

tot de volgende keer